אורט חולון למדע ולטכנולוגיה

שם ביה”ס: אורט חולון למדע ולטכנולוגיה

עיקרי מרחב/י הלמידה: 

  • חדר pbl – למידה שמבוססת פרויקטים. מבקשת להכשיר את הלומדים למיומנויות של המאה 21, מצריכה גם תפאורה ראויה. היכולת לעבודת צוות , מתוך מקום שכל אחד יאמר את דבריו תוך עימות אידיאולוגי והכנה תשתית רעיונית. מתאפשרת רק במבנה של חדר שכזה. הגמישות הלימודית באה לידי ביטוי גם בגמישות של  “הריהוט” אשר מאפשר אפשרויות מגוונות של למידה . * הרכבה ופירוק של השולחנות. כמו כן, החדר מאפשר גם למורה או לכל מנחה אחר “לאסוף” את הנוכחים באופן שמבטיהם כולם יופנו למרכז אחד. הפריצה של הגבולות הינה הכרחית גם בפריצה של המבנה השכיח של כיתת הלימוד. הכיתה גם מאובזרת במחשבים ניידים המאפשרת לתלמידים לבצע חיפוש מידע מושכל בחסות השיעור ובליווי המורה.
  •  אודיטוריום – האודיטוריום הינו חלל לימודי אשר מזמן אוירה נעימה למפגשים של מספר כיתות . היכולת לכנס ולתזמן שכבת תלמידים במרחב הבית ספרי מאפשרת מצד אחד להעביר מסרים למסגרת הגדולה מכיתה אך עדיין נשמרת האינטימיות משום שהחלל מוגבל במספר הנכנסים. הגעתם של מומחי ידע, או העברת מסרים לשכבת גיל, מופעי תרבות ואומנות ועוד.. שלא ניתן היה לקיים בעבר , הינם חלק בלתי נפרד מההוויה של בית הספר , מציאות שלא חווינו בעבר. האודיטוריום הפך להיות אבן תשתית מרכזית במרחב הפדגוגי הבית ספרי ולא אחת ישנם ” מאבקים” על הזכות להשתמש בו .